Friday, September 14, 2007

Nygift, förkyld och lite tid över för schack...

Snart har jag varit en gift man i en vecka. Den här sommaren har mycket tid gått till att planera bröllopet som ägde rum i lördags - som jag följt upp med en dunderförkylning.

Även den här säsongen kommer mitt klubbspel bli sporadiskt, i och med att jag repar med coverbandet en kväll i veckan och inte har tid eller lust att vara borta från familjen två kvällar i veckan varje vecka. Jag kommer inte att delta i den stundande långa turneringen med långpartier, däremot kommer jag försöka att vara med på "månadsblixten" en kväll i månaden, samt eventuellt någon av de kortare turneringarna före jul.

Det känns som om det faktum att schack-VM nu börjat i Mexico gett mig en liten "nytändning" av schackintresset som hållits lite på sparlåga under sommaren. För att ytterligare väcka liv i min gamla spel- och studieambition har jag bestämt mig för att - liksom jag gör med löpningen - föra träningsdagbok över mina dagliga schackaktiviteter. Det kommer jag att göra här på bloggen, med början idag.

Dagens Schack:
- Tittade igenom VM-parti från igår
- Löste taktikproblem på Chess Tactics Server eller CTS (chess.emrald.net)
- Spelade korrschack på schackonline.com eller SO
- Skrev foruminlägg på SO
- Följde VM-partier direkt online
- Såg dokumentären "Game over - Kasparov mot maskinen"

No comments: