Thursday, September 20, 2007

Uppehåll från klubbspel - slutar med träningsdagbok

Jag har bestämt mig för att sluta i schackklubben, för att istället återuppta aikidon. Jag kommer att fortsätta med bloggen (schack är - och kommer säkerligen förbli - en viktig komponent i mitt liv), men inte med träningsdagboken. Det känns inte lika angeläget med målmedveten träning då jag inte längre ska tävla utan "bara" spela online. Anledningen till att jag slutar är tid - jag har inte den tid som krävs för att kunna vara med i längre turneringar - och resvägen. En halvtimmes bilfärd är för mycket, i och med att jag även åker iväg för att repa med coverbandet en kväll i veckan. Dessutom spelar jag så mycket schack online.

Aikidon innebär kortare resväg och mycket större flexibilitet vad gäller träningsdag - dessutom saknar jag de fysiska och mentala fördelarna denna japanska kampkonst alltid fört med sig (har nu haft träningsuppehåll på knappt 2 år i och med att jag blev pappa för andra gången).

2 comments:

Anonymous said...

god start

Anonymous said...

lasa hela bloggen, ganska bra