Friday, May 18, 2007

Chessmaster 10th edition

Så har man då fyllt 30, tro det eller ej. I födelsedagspresent fick jag bl a en ny dator, så nu kan jag äntligen börja använda "Chessmaster 10th edition" igen (har inte fungerat på den gamla). Ett kanonprogram, med en mycket instruktiv "academy" av Josh Waitzkin, som jag verkligen ska fördjupa mig i.

Annars är schacksäsongen slut för den här gången. En lärorik introduktion till "riktigt schack" (avser långpartierna), så skulle jag kunna sammanfatta min första "hela" schacksäsong. Tyvärr blev klubbdeltagandet mycket sporadiskt under våren, något som kanske bidragit till att min rating vid senaste räkningen sjunkit med 6 poäng till 1200. Kunde i alla fall vara med vid båda tillfällena för KM i blixt nu i maj (skrapade ihop blygsamma 3,5 poäng - men vann åtminstone ett parti mot en klubbkamrat rankad över 1500).

Nu blir det att lägga sig i hårdträning med chessmaster och börja ladda batterierna inför höstens turneringar.

No comments: