Monday, March 5, 2007

För första gången över 1500 på FICS!

Äntligen! Sedan oktober har jag haft 1495 som högsta ratingnotering (standardparti dvs G/15 eller längre) på FICS-servern. Flera gånger har jag varit uppe och nosat på denna siffra - en gång tangerade jag den t o m, men att komma över den verkade närmast omöjligt. Tills idag.

Kanske är det långpartierna på klubben, min kontinuerliga taktikträning (minst 6, helst 20 taktikproblem/dag) , eller mitt mer strukturerade schackträningsupplägg (har planer på att skriva in det här inom kort...), idag lyckades jag i alla fall höja mig från 1493 till 1501.

Jag måste erkänna att det avgörande partiet för denna ökning vanns emot en lägre rankad (1432), men det känns ändå som en stor seger att för första gången lämna den 1400-platå där jag befunnit mig så länge (sedan November 2005) och äntligen ha nått en ny nivå.

No comments: