Sunday, February 25, 2007

Klubbmästerskapet - En nulägesrapport

När det gäller mitt nuvarande schackspelande i klubben har det blivit något vacklande p g a att min fästmö blivit utsedd till att delta i ett friskvårdsprogram de tisdagar klubbspelet äger rum.

För närvarande är det Klubbmästerskap – Långpartier (där jag spelar i klass B) och jag har inte mindre än tre uppskjutna partier inför sista ronden. Ratingmässigt är jag med mina 1206 (1/1-07) näst lägst rankad (men den som är lägst rankad, på 1204, har tidigare befunnit sig på över 1240, så jag är utan tvekan den mest oerfarne). En smula väntat har det hittills bestått av idel förluster, min enda poäng tog jag på W.O.

Glädjande nog fick jag emellertid igår veta att jag kommer att kunna spela två uppskjutna partier på tisdag, mot spelare rankade 1204 och 1258. Ser verkligen fram emot att få spela ”riktigt” schack igen – FICS och korr på schackonline.com respektive redhotpawn.com i all ära.

Hoppas kunna återkomma med resultaten från dessa två partier – kanske att jag t o m kan analysera något av dem. En av mina förhoppningar med den här bloggen är att jag ska inspireras till att analysera egna partier ordentligt, för att sedan publicera dem här.

No comments: